ضرورت ایجاد محوطه‌ای در موزه دفاع‌مقدس خوزستان برای آشناسازی نسل جوان با جنگ

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: برای بهره‌برداری لازم از موزه درحال ساخت دفاع‌مقدس استان، نیاز است که محوطه‌ای آماده شود تا بتوانیم نسل امروز را با قرار دادن در آن محوطه نسبت به جنگ و محتویاتش آشنا کنیم.

به‌گزارش میراث‌آریا، سردار حسن شاهوارپور در هفتمین نشست قرارگاه سازندگی مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس استان ضمن قدردانی از سردار مرادحاجتی برای ارائه گزارش و اقدامات انجام‌ شده در موزه گفت: خدا را شاکرم که این طرح با اعتبارات جدید در حال فعالیت بوده اما واقعیت این است که از زمان کلنگ‌زنی تاکنون پیشرفت طرح به حد مطلوب نرسیده و این برای استانی که پایتخت دفاع‌مقدس است، خوشایند نیست.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با تأکید بر این‌که موزه دفاع‌مقدس استان، اعتبار فرهنگی و هویت حماسی استان است، افزود: برای بهره‌برداری لازم از این فضا نیاز است که محوطه‌ای آماده شود تا بتوانیم نسل امروز را نسبت به جنگ و محتویات آن آشنا کنیم و حتی ادارات را نیز در این فضا قرار دهیم که پس از تاثیرپذیری، بیشتر و بهتر با این مرکز ارتباط بگیرند و کمک کنند.

او تصریح کرد: واقعیت این است که این موزه که نماد فرهنگی و هویتی ماست به همه کشور تعلق دارد، چون در زمان جنگ شاهد حضور رزمندگان سراسر کشور و شهادت بسیاری از آن‌ها در این خاک مقدس بودیم.

سردار شاهوارپور عنوان کرد: تا زمان گشایش فاز یک، نیاز است که دانش‌آموزان، دانشجویان، کارکنان دولت را در محوطه‌ای طراحی‌ شده در موزه قرار دهیم تا درک بهتری از دوران حماسه و جهاد پیدا کنند.

هفتمین نشست قرارگاه سازندگی مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس خوزستان به ریاست سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان و باحضور محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، مهرداد نیکو رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سایر مدیران ارشد استان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی روز پنجشنبه ۸ شهریور در ساختمان مهندسی موزه دفاع‌مقدس واقع در پارک شهروند اهواز برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061000550
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha